Kampania „Poznaj swojego
kontrahenta”
25.06.2019
Ośrodek Społeczno – Kulturalny Spółdzielni Mieszkaniowej
„Podzamcze” przyłączył się do kampanii „Poznaj swojego
kontrahenta „ organizowaną przez Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży
Bezpośredniej i Federacja Konsumentów pod patronatem Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów.
W całej Polsce odbywają się pokazy, podczas których konsumenci są
poddawani manipulacjom. Przychodzą na bezpłatne badania albo prezentację,
a wychodzą z horrendalnie drogim kompletem garnków, urządzeniem do
magnetoterapii czy umową na pakiet usług pseudomedycznych. Nierzetelni
sprzedawcy ukrywają przed nimi handlowy cel spotkania, wprowadzają w błąd
co do właściwości oferowanych produktów, wmawiają zły stan zdrowia.
Takie spotkania mają miejsce najczęściej w wynajętych salach, np. w
hotelach, restauracjach, domach weselnych, ale także w sanatoriach, a
nawet szkołach czy szpitalach. Kampania „Poznaj swojego kontrahenta”
to akcja informacyjno-edukacyjna adresowana do podmiotów wynajmujących
pomieszczenia na pokazy komercyjne. Organizatorzy szczególny nacisk kładą
na przestrzeganie praw konsumentów.
|