AKTUALNOŚCI
  

  Dewastacje


    

INFORMACJA
o dewastacjach w zasobach i na terenach osiedlowych w 2017r.

Problem dewastacji występuje na terenie całego osiedla od wielu już lat zarówno w budynkach jak i na terenach osiedlowych.
Spółdzielnia od 2005 roku podjęła próbę oszacowania skali zjawiska orientacyjnie określając koszty robót remontowych wydatkowane w celu usunięcia skutków dewastacji.

Od 2010 roku wyodrębniono w systemie DOM-5 ewidencje robót po dewastacji w zakresie : roboty stolarskie w budynkach, na terenach nieruchomości, placów zabaw, parków , roboty stolarskie w dźwigach, roboty ślusarskie w budynkach, na terenach nieruchomości, placów zabaw, parków, roboty szklarskie, naprawa skrzynek pocztowych, naprawa drzwi wejściowych do budynków. Wyniki powyższych działań przedstawiono w załączniku nr 1 - koszty dewastacji w latach 2005 - 2017 .

 

W 2017 roku odnotowano następujące szkody i dewastacje:

  • kabiny dźwigów ( niszczone są wykładziny podłogowe w kabinach , zamki ,drzwi przedziałowe, oświetlenie, pochwyty drewniane lub metalowe wewnątrz kabin dźwigów, itp.)
  • klatki schodowe, również te pomalowane w ostatnim okresie ( napisy, niszczona malatura i tynki, kradzieże skrzydeł okiennych PCV oraz klamek , niszczone nowo zamontowane okna PCV, kradzione są uszczelki z okien ),
  • instalacje elektryczne ( niszczone są instalacje elektryczne przede wszystkim w piwnicach i zsypach, niszczone są lampy, wyłączniki, czujniki ruchu, szafki z licznikami itp.),
  • napisy na ścianach zewnętrznych budynków w szczególności w tzw. "tunelach", napisy na boksach śmietnikowych i drzwiach do komór zsypowych itp.
  • drzwi wejściowe do budynków ( niszczone są panele drzwi, samozamykacze, wybijane są szyby , kradzione są uszczelki, malowane sprayami lub mazakami tablice rozmowne domofonów, niszczona jest elektronika itp. ),
  • skrzynki pocztowe EURO ( wyrywane są drzwiczki poszczególnych skrytek lub całe skrytki , niszczone są zamki ) oraz kieszenie reklamowe umieszczone przy wejściach do budynków,
  • wsypy i portale ( kradzieże lub niszczenie zamków drzwi do komór zsypowych, niszczone są rynny i rury spustowe przy portalach ),
  • tereny zielone + parki i mała architektura ( niszczone są urządzenia oświetlenia parkowego, lampy, krzewy żywopłotów i ozdobne, łamane młode drzewka, niszczone ławki ,urządzenia zabawowe, kosze na odpadki, metalowe elementy ogrodzeniowe).

Lokalizacje dewastacji i ich koszt w roku 2017 przedstawiono w załączniku nr 2 - "dewastacje w 2017 roku".

ZAŁĄCZNIK nr 2:

PLIK DO POBRANIA:

Przypadki kradzieży oraz dewastacji w budynkach zgłaszane są przez Spółdzielnię do Policji i Straży Miejskiej. W wyniku tych interwencji oraz interwencji służb technicznych Spółdzielni stwierdza się sukcesywne ograniczenie przypadków kradzieży w budynkach, w stosunku do lat ubiegłych.
W wyniku podejmowanych interwencji w/w służb ,jak również przeprowadzanych rozmów prewencyjnych w poprzednich latach stwierdzono stopniowe "wyciszenie" zjawiska dewastacji.

Łączna ( przybliżona ) kwota przeznaczona na usuwanie skutków dewastacji w roku 2012 wyniosła - 191.635 zł zmniejszenie kosztów dewastacji o 11,5% w stosunku do roku 2011.

W roku 2013 koszty usuwania dewastacji wyniosły ok. 151.627 zł, - zmniejszenie kosztów dewastacji o 20,88% w stosunku do roku 2012.
W roku 2014 ze względu na dewastacje o dużym zakresie ( dewastacja urządzeń sterowniczych oświetlenia parkowego + pożar ) koszty usuwania dewastacji wzrosły i wyniosły ok. 159.476 zł, - nastąpiło zwiększenie kosztów dewastacji o 5,18% w stosunku do roku 2013.
W roku 2015 koszty usuwania dewastacji wyniosły ok. 158.136 zł - zmniejszenie kosztów dewastacji o 0,84%w stosunku do roku 2014.

W roku 2016 koszty usuwania dewastacji wyniosły ok. 116.131 zł . W wyniku podejmowanych interwencji przez służby Straży Miejskiej i Policji , jak również służby techniczne Spółdzielni odnotowano zmniejszenie kosztów dewastacji w stosunku do roku 2015 tj. o 26,56 %.

W roku 2017 koszty usuwania dewastacji wyniosły ok. 116.157 zł i w wyniku podejmowanych od lat interwencji przez służby Straży Miejskiej , Policji oraz służby techniczne Spółdzielni koszty te utrzymały się na podobnym poziomie jak w roku ubiegłym.

Z powyższej kwoty odzyskano wypłaty odszkodowań z tytułu "dewastacji" w wysokości 10.783 zł , w ramach umowy zawartej z TU S.A. UNIQA.

Porównując dane dot. wartości usuwanych dewastacji w poszczególnych latach ( od roku 2005 ) stwierdza się znaczny spadek tych wartości . Wpływ na stopniowe sukcesywne ograniczanie przypadków dewastacji mają m. innymi :

  1. wykonanie w 2011 roku instalacji domofonowej na wszystkich klatkach schodowych po czym zaobserwowano wyraźny spadek kosztów usuwania dewastacji
  2. wzrost świadomości mieszkańców ,że koszty dewastacji bezpośrednio ich obciążają, 
  3. bieżąca współpraca z mieszkańcami,
  4. bieżąca współpraca z Policją i Strażą Miejską.
  5. edukacja prowadzona przez pracowników działu BE w formie rozmów wśród mieszkańców oraz informacji o powstałych dewastacjach przekazywanych w formie ogłoszeń na tablicach w klatkach schodowych , jak również na stronie internetowej Spółdzielni.

INFORMACJA
o dewastacjach w zasobach i na terenach osiedlowych w 2016 r.

Problem dewastacji występuje na terenie całego osiedla od wielu już lat zarówno w budynkach jak i na terenach osiedlowych.
Spółdzielnia od 2005 roku podjęła próbę oszacowania skali zjawiska orientacyjnie określając koszty robót remontowych wydatkowane w celu usunięcia skutków dewastacji.

Od 2010 roku wyodrębniono w systemie DOM-5 ewidencje robót po dewastacji w zakresie : roboty stolarskie w budynkach, na terenach nieruchomości, placów zabaw, parków , roboty stolarskie w dźwigach, roboty ślusarskie w budynkach, na terenach nieruchomości, placów zabaw, parków, roboty szklarskie, naprawa skrzynek pocztowych, naprawa drzwi wejściowych do budynków. Wyniki powyższych działań przedstawiono w załączniku nr 1 - koszty dewastacji w latach 2005 - 2016 .

ZAŁĄCZNIK nr 2:

PLIK DO POBRANIA:

 

W 2016 roku odnotowano następujące szkody i dewastacje:

  • kabiny dźwigów ( niszczone są wykładziny podłogowe w kabinach , zamki ,drzwi przedziałowe, oświetlenie, pochwyty drewniane, wewnątrz kabin dźwigów, itp.)
  • klatki schodowe, również te pomalowane w ostatnim okresie ( napisy, niszczona malatura i tynki, kradzieże klamek okiennych, niszczone nowo zamontowane okna PCV, kradzione są uszczelki z okien ),
  • instalacje elektryczne ( kradzieże przewodów elektrycznych w piwnicach i komorach zsypowych, niszczone są lampy, wyłączniki, czujniki ruchu, szafki z licznikami itp.),
  • napisy na ścianach zewnętrznych budynków w szczególności w tzw. "tunelach", napisy na boksach śmietnikowych i drzwiach do komór zsypowych itp.
  • drzwi wejściowe do budynków ( niszczone są panele drzwi, samozamykacze, wybijane są szyby , kradzione są uszczelki, malowane farbami lub mazakami tablice rozmówne domofonów itp. ),
  • skrzynki pocztowe EURO ( wyrywane są drzwiczki poszczególnych skrytek lub całe skrytki , niszczone są zamki ) oraz kieszenie reklamowe umieszczone przy wejściach do budynków,
  • wsypy i portale ( kradzieże lub niszczenie zamków drzwi do komór zsypowych, niszczone są rynny i rury spustowe przy portalach ),
  • tereny zielone + parki i mała architektura ( niszczone są urządzenia oświetlenia parkowego, lampy, krzewy żywopłotów i ozdobne, łamane młode drzewka, niszczone ławki ,urządzenia zabawowe, kosze na odpadki, metalowe elementy ogrodzeniowe).

Lokalizacje dewastacji i ich koszt w roku 2016 przedstawiono w załączniku nr 2 - "dewastacje w 2016 roku".

Przypadki kradzieży oraz dewastacji w budynkach zgłaszane są przez Spółdzielnię do Policji i Straży Miejskiej. W wyniku tych interwencji oraz interwencji służb technicznych Spółdzielni stwierdza się sukcesywne ograniczenie przypadków kradzieży w budynkach, w stosunku do lat ubiegłych.
W wyniku podejmowanych interwencji w/w służb ,jak również przeprowadzanych rozmów prewencyjnych w poprzednich latach stwierdzono stopniowe "wyciszenie" zjawiska dewastacji.

Łączna ( przybliżona ) kwota przeznaczona na usuwanie skutków dewastacji w roku 2012 wyniosła - 191.635 zł zmniejszenie kosztów dewastacji o 11,5% w stosunku do roku 2011.

W roku 2013 koszty usuwania dewastacji wyniosły ok. 151.627 zł, - zmniejszenie kosztów dewastacji o 20,88% w stosunku do roku 2012.
W roku 2014 ze względu na dewastacje o dużym zakresie ( dewastacja urządzeń sterowniczych oświetlenia parkowego + pożar ) koszty usuwania dewastacji wzrosły i wyniosły ok. 159.476 zł, - nastąpiło zwiększenie kosztów dewastacji o 5,18% w stosunku do roku 2013.
W roku 2015 koszty usuwania dewastacji wyniosły ok. 158.136 zł - zmniejszenie kosztów dewastacji o 0,84%w stosunku do roku 2014.

W roku 2016 koszty usuwania dewastacji wyniosły ok. 116.131 zł . W wyniku podejmowanych interwencji przez służby Straży Miejskiej i Policji , jak również służby techniczne Spółdzielni odnotowano zmniejszenie kosztów dewastacji w stosunku do roku 2015 tj. o 26,56 %.

Porównując dane dot. wartości usuwanych dewastacji w poszczególnych latach ( od roku 2005 ) stwierdza się znaczny spadek tych wartości . Wpływ na stopniowe sukcesywne ograniczanie przypadków dewastacji mają m. innymi :

  1. wykonanie w 2011 roku instalacji domofonowej na wszystkich klatkach schodowych po czym zaobserwowano wyraźny spadek kosztów usuwania dewastacji
  2. wzrost świadomości mieszkańców ,że koszty dewastacji bezpośrednio ich obciążają,
  3. bieżąca współpraca z Policją i Strażą Miejską.
  4. edukacja prowadzona przez pracowników działu BE w formie rozmów wśród mieszkańców oraz informacji o powstałych dewastacjach przekazywanych w formie ogłoszeń na tablicach w klatkach schodowych , jak również na stronie internetowej Spółdzielni.

 


 

INFORMACJA 
o dewastacjach w zasobach i na terenach osiedlowych w 2015 r.

Problem dewastacji występuje na terenie całego osiedla od wielu już lat zarówno w budynkach jak i na terenach osiedlowych.
Spółdzielnia od 2005 roku podjęła próbę oszacowania skali zjawiska orientacyjnie określając koszty robót remontowych wydatkowane w celu usunięcia skutków dewastacji.

Od 2010 roku wyodrębniono w systemie DOM-5 ewidencje robót po dewastacji w zakresie : roboty stolarskie w budynkach, na terenach nieruchomości, placów zabaw, parków , roboty stolarskie w dźwigach, roboty ślusarskie w budynkach, na terenach nieruchomości, placów zabaw, parków, roboty szklarskie, naprawa skrzynek pocztowych, naprawa drzwi wejściowych do budynków. Wyniki powyższych działań przedstawiono w załączniku nr 1 - koszty dewastacji w latach 2005 - 2015 .

W 2015 roku odnotowano następujące szkody i dewastacje:

  • kabiny dźwigów ( niszczone są wykładziny podłogowe w kabinach , zamki ,drzwi przedziałowe, oświetlenie, pochwyty drewniane, wewnątrz kabin dźwigów wykonywane są napisy o różnych treściach, itp.)
  • klatki schodowe, również te pomalowane w ostatnim okresie ( napisy, niszczona malatura i tynki, kradzieże klamek okiennych, niszczone nowo zamontowane okna PCV, kradzione są uszczelki z okien ),
  • instalacje elektryczne ( kradzieże przewodów elektrycznych w piwnicach i komorach zsypowych, lamp, wyłączników itp.),
  • napisy na ścianach zewnętrznych budynków w szczególności w tzw. "tunelach", napisy na boksach śmietnikowych itp.
  • drzwi wejściowe do budynków ( niszczone są panele drzwi, samozamykacze, wybijane są szyby , kradzione są uszczelki, malowane farbami lub mazakami tablice rozmówne domofonów itp. ),
  • skrzynki pocztowe EURO ( wyrywane są drzwiczki poszczególnych skrytek lub całe skrytki , niszczone są zamki ) oraz kieszenie reklamowe umieszczone przy wejściach do budynków,
  • wsypy i portale ( kradzieże lub niszczenie zamków drzwi do komór zsypowych, niszczone są rynny i rury spustowe przy portalach ),
  • tereny zielone + parki i mała architektura ( niszczone są urządzenia oświetlenia parkowego, lampy, krzewy żywopłotów i ozdobne, łamane młode drzewka, niszczone ławki ,urządzenia zabawowe, kosze na odpadki, metalowe elementy ogrodzeniowe).

W roku 2015 koszty usuwania dewastacji wyniosły ok. 158.136 zł i pomimo podejmowanych interwencji przez służby Straży Miejskiej i Policji , jak również służby techniczne Spółdzielni odnotowano nieznaczne ich zmniejszenie w stosunku do roku 2014 tj. o 0,84%.

Przypadki kradzieży oraz dewastacji w budynkach zgłaszane są przez Spółdzielnię do Policji i Straży Miejskiej. W wyniku tych interwencji oraz interwencji służb technicznych Spółdzielni stwierdza się sukcesywne ograniczenie przypadków kradzieży w budynkach, w stosunku do lat ubiegłych.
W wyniku podejmowanych interwencji w/w służb, jak również przeprowadzanych rozmów prewencyjnych w poprzednich latach stwierdzono stopniowe "wyciszenie" zjawiska dewastacji.

 


Wybrane przykłady dewastacji 


 

  

do góry  |